Sidor

måndag 3 oktober 2011

WWJD och Zumba

"What would Jesus do?" En fråga man alltid kan ställa sig när man står tveksam i olika situationer. Hur skulle han ha agerat? Vem skulle han ha hjälpt först? Vad skulle han tänka på om han gick på Höörs gator? Vilka skulle han stanna och prata med? Vad skulle han se och höra?

Tuffa frågor, men frågor jag ställde mig på min kvällspromenad längs med villakvarteren och genom centrum. Nu var det både mörkt och ödsligt överallt, men jag gick förbi hus med tända lampor och undrade vem som bor i de olika husen. Vad finns bakom fasaden?

Det finns människor överallt, och Gud älskar alla människor. Jag bor i Höör med 7000 invånare. ca 50 av dom brukar komma till Charisma. Resten då? Några går till Betel kyrkan och en del går till Svenska kyrkan. Men fortfarande är det massor med människor i Höör som ännu inte tror på Gud. Vi har en stor uppgift att lösa.


Den här veckan på Charisma ska vi dansa Zumba på onsdag och servera våfflor på fredag. Välkommen att ta med en vän och ha kul! Jag lovar det blir skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar