Sidor

lördag 8 oktober 2011

Kulturnatt och våfflor

Igår kväll invigdes det nya torget mitt i Höör. Och mitt i Nya Torg finns vi, Charisma. Man hade slagit ihop invigningen av det fina torget med kulturnatt. Där var vi och sålde våfflor med sylt och grädde och kaffe. Reunite (ungdomarna) hade besök ifrån Hässleholm, så det var fullt hus i lokalen och vi andra höll till utanför. Ungdomar från byn vågade sig in och lyssna, äldre kom in och köpte våfflor och satt inne i vårt "nygamla" chill out rum. Personligen hade jag några riktigt fina samtal med olika personer. När jag kom hem sa jag till Niclas "jag älskar detta". Att träffa människor, sitta ner och snacka och dricka kaffe med nya människor. Måste hitta fler tillfällen att göra detta. Jag har precis tagit upp virkandet igen. Kanske man skulle ha en syjunta i chill out rummet? Lite fika och handarbete, det brukar vara en bra kombination. Är du intresserad, hör av dig! :)

Förresten, om du inte vet var Höör ligger, så här är en karta. Jag har fått frågan vid flertal tillfällen. Det är en liten prick på kartan, men en viktig prick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar