Sidor

torsdag 27 oktober 2011

Det hjärtat är fullt av talar munnen.

"Allt förmår jag i honom som ger mig kraft." Det var de ord vi läste i vår connect grupp ikväll. Honom i den här texten är lika med Gud. Vi talade om att vi klarar allt om vi lever nära Gud men också om vi håller oss positiva. "Det hjärtat är fullt av talar munnen." Det är ju sant, men funkar det åt andra hållet också, dvs om jag pratar positivt i en jobbig situation, kan jag förändra mitt hjärtas inställning till situationen? Vi lovade varandra att testa det. Inte säga "jag klarar inte detta", "ja lägger av, jag orkar inte" utan vi säger "det här klarar jag", "inga problem det fixar jag" med Guds hjälp!

Det har jag fått vara med om idag. Vi har haft svårt med att få ihop vår ekonomi efter årskiftet och har levt under den pressen under en lång tid. Men på något konstigt sätt har jag kunnat släppa oron och pratat om att det kommer att lösa sig. Niclas, som familjefar, har nog bekymrat sig mer. Vilket är ovanligt, för det brukar vara tvärtom. Vi hade en underbar lunch med de kyrkor som är med och betalar delar av vår lön. Och det var så positivt. Så uppmuntrande! Gud påminde oss om att vi behöver inte bekymra oss, det ordnar sig.

Och nu i Halloween tider:

DESCRIPTION: Two people talking to someone who is dressed like Jesus CAPTION: OH NO, IT’S NOT A HALLOWEEN THING … I’M JUST TRYING TO BE MORE CHRISTLIKE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar