Sidor

måndag 31 oktober 2011

Ny passion!

Idag har jag fyllt på mina garnlager. Jag var som ett litet barn i en godisaffär när jag besökte en garnbutik i Malmö. Garn till raggsockor, mer garn till halsduken jag håller på med och på posten låg det ett annat paket med  garner till Esthers mössa och halsduk. Min nya passion är virkning och stickning. Har inte hållit på med det på åratal och nu är det inne igen. Så avkopplande! Många tankar som flyger genom huvudet under tiden maskorna läggs till på virkningen.



Vi har haft en ledig dag och det har varit så skönt. Barnen ville till Malmö och shoppa och det säger man inte nej till. Det är alltid lika roligt att åka till storstan och lika roligt att återvända till lugnet på Skottstigen.

Håller också på att läsa en bok "Salig singel". Jag ska på kurs nästa vecka och har fått en litteraturlista på det som ska läsas innan. Boken handlar om hur det är att leva som kristen singel. Jag skäms över mig själv när jag läser den. Vad mycket knäppa saker man kläcker ur sig till någon som "ännu" inte är gift. För att inte tala om hur man beter sig. Varför är det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar