Sidor

tisdag 11 oktober 2011

Produktiv dag

Nu är min sociala bank helt tom. Från att vi var till sjukhus med Miriam igår för att kolla hennes VNS (se faktaruta nedan om du vill veta vad det är). och "for women only" planering igår kväll till en full dag idag.

Morgon började med skypesamtal med 5 olika parter (3 st i Norrköping, 4 st kring datorn på Cypern och jag i Höör). Fantastiskt med tekniken. Vi kunde planera nästa veckas stora konferens. Efter det var det dags för svenska undervisning för min afghanska väninna och hennes äldsta dotter. Det var verkligen basic, tom lära hur man håller i en penna. Det tog tag i mig. Eftersom de inte pratar någon svenska, fick jag klippa ut bilder ur tidningar och berätta vad det heter på svenska. Att läsa och skriva känns som långt borta. Fick en rapport senare från sonen. "De tyckte det var roligt".

Kaffe hos Charlotte i ett par timmar. Efter ett par timmars ekonomi jobb så for Miriam och jag till Eslöv. Det var ungdomscafé på habiliteringen. Inga föräldrar fick vara med så jag åkte med en annan mamma hem till henne och drack min 5 stora kopp kaffe. Vad underbart det är att möta andra mammor som är likasinnade. Vi har liknande erfarenheter med våra barn, vi förstår varandra på ett annat sätt, vi kan prata om saker som de som inte har funktionshindrade barn inte förstår. Vi behöver alla några såna i våra liv. Någon som förstår en utan att man behöver säga så mycket. Miriam hade haft jättekul och fått nya kompisar.

Eftersom jag nu har druckit så mycket kaffe idag så kommer inte sömnen än på ett tag. Ska passa på att jobba undan så jag kan vara ledig på fredag. Sen är det sova och fylla på den sociala banken. För det blir mycket socialt i morgon med.


"Vagus nerve stimulation (VNS) is designed to prevent seizures by sending regular, mild pulses of electrical energy to the brain via the vagus nerve. These pulses are supplied by a device something like a pacemaker. The VNS device is sometimes referred to as a "pacemaker for the brain." It is placed under the skin on the chest wall and a wire runs from it to the vagus nerve in the neck." www.epilepsy.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar