Sidor

söndag 2 oktober 2011

Söndag morgon!

Det är alldeles tyst i huset. Niclas är iväg på sin nya cykel och skulle visst cykla dryga fem mil! Han har hittat ett bra sätt att koppla av. Tjejerna sover fortfarande.

Sitter och funderar på de senaste två veckornas händelser. Hur sammanfattar man Egyptenresan t.ex? Och veckan efter? INTENSIVT för första veckan. SJUKT för den andra. Kort sagt.

Egypten med alla partners och kvinnokonferensen gjorde att Vivi och jag klev upp tidigt på morgnarna och la oss sent. Kairo är speciellt. Största skillnaden efter revolutionen är avsaknaden av poliser på gatorna och otryggheten att gå ut själva som kvinnor. Vi hade en kille som följde med oss hela tiden. En annan läskig grej vi mötte på var i trafiken, där bilarna tar friheten att åka mot trafiken ifall att det skulle gå fortare.

Tahrir square

Ramsis station, Kairo
Efter 4 dagar i Kairo och möten med partners och vänner var det så dags att åka till Alexandria och kvinnokonferens. I Sverige är jag van vid en äldre publik men här var nog 70-80% unga tjejer. Så underbart! New Hope, var ämnet och det var verkligen rätt ämne för dessa tjejer. Efter tider av turbulens i landet så var det ett gott budskap. Jag fick tillfälle att tala om "how to become a world changer". Hur man ger vidare det man fått. Pay it forward! Jag fick många nya vänner som jag vet att jag kommer att träffa igen.

Tv inspelning



Ett måste i Egypten är plockning av ögonbrynen. Det är billigt och jag gillar metoden. Visserligen mycket smärtsamt, men snabbt och det håller länge. Nästan till nästa gång jag åker dit.

15 SEK för snygga ögonbryn

Kairo och Nilen
Ett par nätter på hotell med dålig luftkonditionering gjorde att både Vivi och jag blev sjuka. Rejält förkylda. Men ingen tid för vila. Ungdomarna i Charisma hade läger lördag och söndag. Såååå kul. Att få leka i skogen, bli serverad med god mat men också dela Guds ord tillsammans med varandra. Vi var med hela lördagen. 


En hög med jobb låg på hög när jag kom hem. Men orken räckte inte till. Efter 10 dagars arbete måste man vila. Ett par dagar i sängen med ipren gjorde susen. Så nu är det full fart igen. Idag är det storsöndag i Charisma. Drag i lokalen och Niclas predikar. Välkommen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar