Sidor

onsdag 5 oktober 2011

6000 steg!

6000 steg är ca 5 km. Min stegräknare och Runkeeper på Iphone har räknat ut att det är så. Jag har lovat mig själv att gå minst 6000 steg varje dag. Jag hade tidigare ett mål på 10 000 steg men insåg ganska snart att jag hade sagt upp för högt mål. Det var inte många dagar jag nådde dit. Så deprimerande det är att ha ett mål hängande över sig och aldrig nå dit. Så jag beslöt att sänka mitt mål och det visar sig att det blir inte bara 6000 steg om dagen utan kan bli både 7000 och 8000. Kul! Snart kanske jag vågar höja ribban!

Bild tagen från http://www.silvaconnect.se
Vad viktigt det är att man sätter realistiska mål. Hur många gånger har inte jag lovat mig själv saker och ting men inte sen kunna hållit det. Och så blir man besviken på sig själv.

Nej, jag har nu lärt mig att tänka efter ordentligt, och försöka vara realistisk. Bättre att börja lite lägre och sen öka snabbare än att behöva sänka sig. Vad har du för mål i livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar