Sidor

lördag 12 mars 2011

Vilken frukost alltså!

Idag var det så dags för årets första kvinnofrukost på Charisma. Borden var dukade i chockrosa, rosa tulpaner och skålar med geléhjärtan. Jag tror att kvinnorna kände kärleksatmosfären. Tema var ju "älska din nästa såsom dig själv". Erika Möller från Malmö var och sjöng kärlekssånger. Helt underbart. Vi lottade ut två kvällspajer och två lördag-morgon-bullar. 2 kvinnor kommer att få maten serverad en kväll och två kommer att få färska frallor en lördagsmorgon. Det här är ett steg i vår "Älska Höör" satsning.

Jag talade utifrån tre frågor: 1. Var betyder det att älska sig själv? 2. Vem är min nästa? 3. Kan man ge vidare något man själv inte har fått. Jag tror att det var uppskattat. Jag utgick ifrån mitt eget liv och mina erfarenheter och flera kom fram efteråt och berättade att de kände igen sig. Kul att man kan hjälpa några. Vi har i också skrattat gott.



Nu gäller det att ladda om, för jag predikar i morgon över temat "tro utan religion". Inget lätt tema, men jag ska göra mitt bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar