Sidor

torsdag 10 mars 2011

Älska din nästa så som dig själv

Sitter här och förbereder för vår kvinnofrukost på lördag. Hittills har 52 anmält sig! Många som är där för första gången. Så spännande! Det gör mig lite nervös. Temat är "Älska din nästa så som dig själv". Så det blir mycket kärlek.


Det är ett stort uppdrag vi fått... att älska vår nästa. Det står i Bibeln att vi ska till och med älska våra fiender. Det är inte lätt och jag undrar ibland om Gud verkligen menar att jag ska älska, räcker det inte med att tycka om lite? Måste jag älska mina fiender? Jag tror vi alla vet svaret på den. Vi får bara arbeta på oss själva och försöka se med Guds ögon. Det finns väl alltid något positivt hos alla. Det gäller att hitta det ;)

Har du inte anmält dig till frukosten så finns det fortfarande möjlighet. Du kan skriva till kvinnor@charisma.se. Hoppas vi ses på lördag. Det blir en spännande och rolig morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar