Sidor

torsdag 3 mars 2011

SJ och tålamod

Sitter på X2000 till Stockholm. Stod på perrongen i Hässleholm tidigt i morse och tåget glider in i tid. Wow, tänkte jag. Det var ju positivt. Men hinner inte mer än att hitta våra (Niclas är också med) plats i 1:a klass (billigare än 2:klass, hur det nu är möjligt) förrän de ropar ut i högtalarna att vi blir stående ett tag pga tekniskt fel. 25 minuter försenade innan resan ens har börjat! Sen blir det ytterligare 10 minuter vid nästa stopp. Vi ska utvecklingssamtal med vår chef i Stockholm klockan 11. Men det hinner vi inte. Tur att han har vikt hela eftermiddagen till oss. Sen ska vi hem ikväll. Hoppas det tåget går som det ska.



Sånt här är tålamodsprövande. Får mig att tänka på hur onödigt det är att hetsa upp sig över något man ändå inte har någon kontroll över. Man får hitta på annat att göra. Fördelen med att åka 1:a klass är att internet är gratis. Tack och lov för bloggar och Facebook! :) Jag ska passa på att förbereda mig inför mitt utvecklingssamtal. Det ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar