Sidor

torsdag 1 september 2011

Hösten är här

Jag var hos frissan idag och jag frågade henne om hon hade haft en bra sommar. Absolut inte sa hon. Jag känner mig deprimerad över att veta att jag bara haft två dagar sol på hela semestern. Att hösten var på gång såg hon inte alls fram emot. Desperat längtar hon efter en vecka i solen.

Så är det nog med många nu när hösten har kommit, enligt almanackan vill säga. För vi har haft en riktigt skön och fin dag här nere i Höör. Man befarar sjukskrivningar och skilsmässor som ett resultat på en dålig sommar. Det är inte bra. Många lägger sån stor vikt på semestern, man har enorma förväntningar och så blir det inte som man tänkt.

Jag hoppas hösten blir ljus och varm så vi får ta igen det som vi missat i sommar. Jag har själv haft en skön dag. Vänner, gamla som nya, på besök, frissan och gymmet stod på schemat idag. I morgon, något som jag fasat för, tandläkaren.

Här är bilder av Sverige ur en arabisk synvinkel.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar