Sidor

söndag 11 september 2011

11 september

Minns du vad du gjorde den 11 september 2001? Är det inte märkligt hur vissa saker bara fastnar och man vet exakt vad man gjorde. Jag var på konferens i ICA huset i Västerås och väntade Esther. Jag tog moppen hem och möttes av en förskräckt Niclas. Sen satt vi framför TV:n hela den dagen och dagarna som följde. Sommaren 1994 besökte vi ett av tornen. Åkte längst upp och fascinerades av utsikten.


Idag har jag följt minnes-stunden från Ground Zero. Rörande... Någon sa "det var som att leva mitt i en Tom Clancy roman". President Obama läste ur Bibeln. SVT:s kommentatorer refererade till att han läste någon "religiös text". Det tyckte jag var förskräckligt dåligt. Ofattbart hur den dagen förändrade världen. Vi har precis varit ute och rest och vet hur tuffa de kan vara på flygplatserna. Hur många flaskor har man inte kastat i soptunnan för man glömmer att man inte får ha mer än 100 ml. Jag kan komma på mig själv när jag sitter på ett flyg till Mellan Östern och tittar på mina medpassagerare, att jag är den enda västerlänningen och tänk om...

På tal om att resa så ska jag åka till Egypten på fredag. Ska tala på en kvinnokonferens. Så spännande! Men innan dess ska många saker falla på plats och göras, men i morgon är en ledig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar