Sidor

fredag 16 september 2011

Höör-Kastrup-Wien-Kairo

Sitter nu på starbucks på Wien flygplats och dricker kaffe och väntar på mitt flyg till Kairo. Min resa startade redan 4.47 från Höör. Jag brukar resa med bara handbaggage men nu när jag ska på kvinnokonferens så måste man ju ha med sånt där extra utifall att... För att inte glömma den stora hårfönen. I alla fall... Jag var så duktig och checkade in på nätet och tog en baggage remsa till min väska som jag i min enfald trodde bara var att lämna in i baggage drop. Varför ska man annars göra sig till och fixa allting själv. Döm om min förvåning när jag såg kön till baggage drop. 25 minuter! Jag fick nästan springa till gaten. Nu har jag bestämt mig: res alltid med bara handbaggage oavsett kvinnokonferens eller inte!

En spännande vecka väntar! En kompis möter mig om nåtta timmar och tillsammans väntar vi på Vivi som kommer från Cypern. Nu ska jag ta mina 7 chokladaskar och en 50-års tavla under armen och bege mig till gaten. Hoppas flyget är i tid.

1 kommentar: