Sidor

lördag 7 maj 2011

Inspirerad!

Mitt huvud är fullt av en massa inspiration, uppmuntran, glädje och människor. Vi har haft fantastiska dagar på United i Malmö. Den årliga konferensen United Open var fullspäckad av pastorer och ledare från en massa kyrkor i Sverige och andra länder. Vi har sjungit, vi har lyssnat, vi har skrattat men också fått en massa tänkvärda saker med oss hem. It's all about people! Så sant. Vi har sagt det om och om igen i vår kyrka, det känns bra att andra tycker samma sak.



När jag kom hem så gick jag ut till katterna. En mamma med två söta ungar. De är oerhört skygga och kommer bara fram när vi inte är i närheten. Vi har serverat dom lite mjölk och jag tänkte att nu är det väl dags att vi får lära känna varandra. Jag vet inte hur länge jag låg där framför trädäcket och försökte locka fram katterna. Till slut kommer mamma katt fram och dricker. Jag närmade mig långsamt och kunde klappa lite med pekfingret. Ungarna stod en bit ifrån och iakttog. Men riktigt nära fick vi inte komma. Ett litet förtroende hade ändå skapats. I morgon kanske jag kan få klappa med hela handen. Samma är det med våra nya vänner. Skapa förtroende, rusa inte för då kan de bli skrämda, ha inte bråttom, ett litet steg i taget, bjud på något gott, bjud på dig själv och skoja till det. Få kontakt med mamman så kommer ungarna också.

Nu ska jag ladda om och börja förbereda morgonens predikan. Äkta vänner!

2 kommentarer:

  1. Så kul att träffa er igen! Stor kram Anna Larsson

    SvaraRadera
  2. Ja det var roligt att träffa er också. Vi hör av oss när vi kommer till Göteborg någon gång så får vi höra hur ni har det. För att inte tala om att få träffa era tjejer!

    SvaraRadera