Sidor

torsdag 5 maj 2011

IKEA igen!

Vaknar till en underbar morgon. Solen skiner och det är vackert ute, men det är kallt. Igår upptäckte vi att vi fått kattungar. Vi och vi... men vi har haft en svart hemlös katt som har strukit omkring huset sen vi flyttat hit. Igår, under vårt trädäck, upptäckte vi att hon har fått ungar. Så kul!

Utsikt från min soffa
Igår var vi iväg med den afghanska familjen till IKEA igen. Erikshjälpen i Eslöv hade en stor soffa och mattor som de valde ut. Så nu har de möbler och grejer till ett helt hushåll på 13 personer. Niclas och jag är nu en del av familjen och de är en del av vår. I sommar är vi bjudna på bröllop i Danmark. Ett bröllop där männen firar för sig och kvinnorna för sig och jag måste skaffa mig en punjabi.


Måndag kväll var vi bjudna på middag, i tisdags hade vi ledarteamet på middag som vanligt på tisdagar, och igår hade vi ett ungt par på middag. Det här är det liv jag älskar... att umgås med människor, lära känna nya människor. Samtidigt måste man ta tid för sig själv. Idag är en sån dag. Förberedelser för söndagens predikan, som har temat "Äkta vänner", och återhämtning med hjälp av gym och umgänge med familjen. Jätteviktigt med balans i livet! Imorgon och lördag är det United Malmö som gäller. Det ska bli så spännande med United Open 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar