Sidor

torsdag 26 maj 2011

Debut

I morse tog jag lite sovmorgon. Klockan halv tio ringde det på dörren och utanför stod den kvinnliga pastorn från Betel. Jag hade helt glömt bort att jag hade ett möte med henne hemma hos mig. Pinsamt, men det är en del av den förvirringen och tröttheten vi går igenom just då. Som tur är känner jag henne så jag ropade till Niclas att släppa in henne. Jag har nog aldrig klätt på mig så snabbt. Vi hade en trevlig stund tillsammans.

Esther har gjort sin debut på friidrottsbanan. Tjurasjöknatet! 850 meter runt sjön mitt i Höör. 250 killar och tjejer födda 2000-2004. Det var riktigt roligt. Esther gjorde det bra. Alla fick medalj, t-shirt, banan och festis.




En annan sak som Esther har börjat med är att börja spela gitarr. Hon ville ha privatlektioner av mor sin. Så igår handlade vi en nybörjarbok och hade första lektionen. Vilken tur att man kan ladda ner en app på i-phonen som heter GuitarMan. Där kan man få hjälp med att stämma gitarrerna. Det dröjer nog inte lnge förrän Esther ger mig lektioner.

2 kommentarer:

  1. Hej Anne!
    Jag heter Andras och det är jag som har gjort appen GuitarMan tillsammans med några design-tjejer. Vad kul att se att ni haft hjälp av den och jag önskar Esther lycka till med sin gitarr!!
    /Andras :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Andras! Tack för hälsningen. Jag ska skicka den vidare till Esther. Appen är helt otrolig, bort med stämgaffeln! ;) Lycka till med skapandet av fler bra appar!

    SvaraRadera