Sidor

lördag 2 april 2011

Massor med tankar

Det är massor med tankar som flyger igenom huvudet idag. Ibland är hjärnan full av Peter och familjen på sjukhuset, ibland på morgondagens predikan, ibland hos Emelie i England. Niclas är i Stockholm hela dagen, Esther och Miriam, vad ska vi hitta på... Farmor och farfar... Och brottningskampen jag själv har i mina tankar. Att hålla modet uppe när det ser hopplöst ut. Att leva i verkligheten samtidigt som tron på Gud måste hålla. Inte undra på att det gör ont både i mage och huvud.

Då gäller det att man söker sig till den enda som kan ge frid och tröst. Gud. Och han kan ge ord som passar en, och jag hittade en psalm.

Ps 121

Hjälpen finns hos Herren

1 En vallfärdssång.
Jag lyfter mina ögon upp till bergen.
Varifrån skall min hjälp komma?
2 Min hjälp kommer från HERREN, som har gjort himmel och jord.
3 Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig.
4 Nej, han som bevarar Israel, han slumrar inte, han sover inte.
5 HERREN bevarar dig, HERREN är ditt skydd
på din högra sida.
6 Solen skall inte skada dig om dagen,
och inte månen om natten.
7 HERREN skall bevara dig från allt ont,
han skall bevara din själ.
8 HERREN skall bevara din utgång och din ingång
från nu och till evig tid.


Jag ber att det här ska bli en bra dag för alla. Att friden som övergår allt förstånd ska fylla alla dom som oroar sig, är rädda och förvirrade.

2 kommentarer:

  1. Vet precis hur du känner... För 11 år sedan somnade min mor in efter att ha förlorat kampen mot cancern hon haft i sin kropp sedan många år!

    Det var många tankar och frågor vi som familj hade, men det var skönt att finna tröst i tron på att vi en dag får mötas igen!

    Ta hand om Dig!
    Kram! /Helene

    SvaraRadera