Sidor

tisdag 22 februari 2011

Helt i onödan!

Miriam och jag hann titta på ytterligare två filmer innan morgonen. Det var tufft att hålla henne vaken, somnade några timmar mellan 1 och 4. Sen upp igen. Miriam var jätteduktig. Men till vilken nytta? För när Niclas kliver upp vid 6-tiden och dubbelkollar tiden, så upptäcker han att vi tagit fel på dag! Vi ska inte vara där förrän i morgon! Usch vad jag tyckte synd om Miriam. Vi insåg att hon inte orkar en natt till (inte jag heller)så vi bokade om tiden. Miriam somnar på en gång, jag ska precis till att somna, då jag hör Esther som hulkar... Hon hann precis in till toan innan hon kräktes. I ett sånt här läge gäller det att man väljer attityd. Irritation över missad tid och onödigt vakande + kräksjuka eller"sånt händer" och ta det lugnt och försöka göra det bästa av det hela.

Sa just det till Niclas, att det händer mycket i världen just nu. I områden där vi personligen har vänner. Jordbävningen på Nya Zeeland, oroligheterna i Mellan Östern, kompisar här hemma som har det tufft... Man får lite perspektiv på en "onödig vaknatt". Vi valde idag att ha en god attityd. Det är mycket roligare för alla. Men vi har varit bra trötta och kommer nog att ta en tidig kväll i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar