Sidor

söndag 20 februari 2011

Kärlek är tid

"Tid är kärlekens hårdvaluta" fick vi höra idag i Charisma då Niclas predikade. Kärlek är att ta tid för varandra. Kärlek är vad kärlek gör. Vi säger ofta "om jag hade mer tid så skulle jag..." Men jag kanske ska ta fram min almanacka inför veckan och skriva in det som jag tycker är viktigt och sen planera in det andra som kanske inte är så viktigt men som ändå tar min tid.



Vi hade också barnvälsignelse av två småttingar. Så kyrkan var full av släktingar och kompisar till familjerna. Det var roligt med så många nya ansikten.

En ny vecka ligger framför med allt vad det innebär. Sportlov! Själva ska vi med Miriam på EEG, för hennes epilepsi. Utmaningen är att hålla henne vaken i 24 timmar inför det. Introduktion på Atic och teamsamling. Allt på tisdag. På torsdag drar vi som familj till England för att hälsa på vår äldsta dotter, Emelie. Det ska bli roligt.

Vad har du för dig den 12 mars? Kanske ska du komma på vår frukost. "Älska din nästa såsom dig själv" är temat. Anmäl dig via info@charisma.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar