Sidor

tisdag 11 september 2012

Snarkar och läsglasögon

Ligger här i soffan på Cypern och har avnjutit kinamat på balkongen. Det är ca 26 grader och klockan är 21:20. Helt otroligt skönt.

Den senaste tiden har jag fått höra att jag snarkar. Och inte bara småsnarkar... Häromnatten väckte Emelie mig och bad mig sluta snarka. Hon sover i andra ändan av huset! I morse påpekade Niclas att jag snarkat i natt. Märkligt nog så blev jag lite stött. "Inte snarkar väl jag" var min respons. På något sätt vill jag inte inse att jag blivit som min mor som snarkar och som jag tyckte var jobbigt när jag bodde hemma.

Dessutom så har mina ögon snabbt blivit sämre. Så när jag var hos optikern häromdagen så kom domen "du behöver läsglasögon, antar att du inte vill ha smårutor i glasen". Det var ju en tröst. Men nu är jag där som mina föräldrar var när de var i min nuvarande ålder och jag tyckte att de var ju för gamla. Både snarkar och har proggressiva glasögon!

Men jag är ju inte lika gammal som de var i 50-årsåldern. Det är andra tider nu. Man är ju mycket yngre nuförtiden. Eller hur...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar