Sidor

torsdag 27 januari 2011

Snörvlar

Sitter här i köket och snörvlar och fryser och svettas som vartannat. Läser man FB så är var och varannan förkyld eller magsjuk. Inte roligt! Ska egentligen förbereda predikan inför söndag, men det får vänta tills i morgon då jag hoppas en del av krafterna har kommit tillbaka. Har i alla fall laddat med en barnfilm som har inspirerat mig till det jag ska predika om. Mer säger jag inte. Du får komma och lyssna själv på Charisma, Höör.

Det här med sjukdomar är inte lätt. Runtomkring mig, både släkt och vänner, har drabbats av svåra sjukdomar. Vi tror på en Gud som kan hela. Det finns många berättelser i Bibeln om hur Jesus gick omkring och helade sjuka. Det som kan kännas omöjligt i våra ögon, är möjligt för Gud. I samma stund brottas vi med vår Miriams svåra epilepsi. Det blir nu 14 år till sommaren som hon blev sjuk. Men vi fortsätter och ber och tror att Gud vet vad han gör.

2 kommentarer: